אז כדאי שתדעו מאיזה זן לימון עושים לימונדה

הפעם רצינו להכיר לכם ענף של משפחת ההדרים (Citrus)


לא נעמיק לכל הפירוט הבוטני שמרגיש כמו אופרת סבון טורקית – זה הכלאה של זה, וההוא בכלל שייך למשפחה אחרת – אלא נתייחס אליהם לפי השימוש הקולינארי שלהם – משפחת הלימון

 

על הלימון, הפרי המוכר ביותר, נדלג ברשותכם, ומיד נמשיך לבני המשפחה הפחות מוכרים במחוזותינו

 

ליים

בן הדוד המוצלח של הלימון. הטעם חמוץ ומיוחד. הליים מתאפיין בגודל קטן יותר ובצבע ירוק כהה, בשיא העונה  (מאוגוסט ועד דצמבר), ובמהלך השנה אפשר למצוא ליים גם בגדלים וצבעים אחרים. הליים יהיה לרוב חסר גרעינים או בעל גרעינים מעטים מאוד. השימושים הם אין סופיים- למיץ וגם לגרידה של הקליפה, במנות דגים ופירות ים, בקוקטייל או במאפים.

יוזו

הדר יפני מסורתי, מיוחד ונדיר. הפרי אינו עגול ויפה אלא עם גבשושיות ונקבים. היוזו גדל על עץ קוצני שמקשה על הקטיף, ונותן מעט פרי אחרי שנים ארוכות של גידול, אבל הטעם שווה את המאמץ. לפרי כמות מיץ קטנה יחסית. הארומה והטעם המתקבלים משימוש בפרי הזה בלתי ניתנים לתיאור או החלפה. הפרי על כל חלקיו משמש להעשרת הטעם והארומה של תבשילים, קינוחים וקוקטיילים. מקובל ביפן להשתמש בפרי לאורך כל העונה, כאשר הפרי מתחיל בוסרי וירוק עם טעמים חמצמצים יותר, ולאורך העונה הפרי הופך לצהוב ועם טעמים מתוקים יותר.

ברגמוט 

זן של לימון איטלקי, המגיע מחבל קלבריה בדרום מערב איטליה. הברגמוט פחות חמוץ מהלימון הרגיל, והוא בעל מנעד ארומות מטורף, ומשמש להפקת שמנים ארומתרפיים, ומשתלב מושלם בקוקטיילים, ריבות וסירופים. השימוש המוכר ביותר שלו הוא תה "ארל גריי" בו הוא משמש מרכיב מרכזי הברגמוט משמש מרכיב משמעותי גם בתעשיית הבשמים.

קלמנסי ליים

ליים קטן מאוד שמקורו באינדונזיה, הקליפה מתקתקה אבל המיץ חמוץ יותר מהליים הרגיל. קליפה דקה בצבעי ירוק-צהוב, והמון מיץ ביחס לפרי הקטן הזה. פרי שהוא שילוב בין תפוז סיני ומנדרינה. ננסי וחמוד, מאוד מאוד אלגנטי, ומשמש בעיקר לתיבול של משקאות וסלטים. הקלמנסי ליים הוא אחד המרכיבים הבסיסיים במטבח הפיליפיני.

בודהה פינגרס

הליים החייזרי המוזר הזה הוא בן הדוד האסייתי של האתרוג. מעט מאוד מיץ, אם בכלל, אבל קליפה מלאת ארומה וטעם, שכאשר מגררים אותה לתוך רטבים או עוגות גבינה, המתכון משתדרג פלאים.

פינגר ליים

ליים קטן ומיוחד, טעים ובעל טקסטורה מיוחדת – ה"בקבוקים" שלו עגולים ומתפצפצים בפה, כמו קוויאר מן הצומח, מה שהופך אותו מושלם לקישוט מנות דגים ופירות ים ושילוב במשקאות ובקינוחים. עונג צרוף!

ליימקוואט

לימון קטן, צהוב ומיוחד. מלא מיץ וחמוץ-חמוץ. הפרי נכנס לעונה במהלך תקופת החורף, ועונתו קצרה יחסית. והגודל ועובי הקליפה מתאימים לכבישה והכנת חמוצים, לצד קישוט ושילוב במנות של עופות ודגים.

קומקווט 

תפוז סיני קטן ומתוק שניתן לאכול עם הקליפה. מהעצים הותיקים באזור שעושה קאמבק בשנים האחרונות, בריבות וקינוחים.

 


 

By selecting ‘Accept cookies' you allow us to use cookies, pixels, tags and similar technologies. more info
one more thing
may be interesting to you
whatsapp